söndag 21 augusti 2011

Ny longer-pisk....

Har efter flera år utan egen longer-pisk äntligen fått köpt en,från Ullared(en kompis skulle dit)Så superlätt att hålla i och den får den där perfekta snärten också!Så igår tömkörde jag igen för att prova den,men jag och Sudden har delade meningar om den,han blev fullkomligt vansinnig bara han hörde att det snärtade till.....var stundtals mer uppe i luften med alla hovarna!Kan säga att man behövde inte snärta så kraftigt med den som jag e van vid;)Jodå han gick allt bra till slut när jag fick lagt ner pisken på backen och jobbade på bra med ryggen och bakbenen;)Klättrat har vi gjort under veckan också,idag blev det vilodag.Imorrn får jag nog rida dressyr och delar av programmet så att vi kan det till nästa vecka!

2 kommentarer:

Irene sa...

Jag gillar longerpiskar som inte är för tunga.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Den är verkligen superlätt,annars tycker jag att dom mest är otympliga och tunga så man blir alldeles matt i armen!