torsdag 11 augusti 2011

Konditionsträning idag....

Tilda på "Becki" stall-idolens d-ponny vid ett annat tillfälle!
Slapp rida barbacka idag,skavet läkt så det var bara att ge sej ut på vägarna;)Idag blev det flåsträning(på oss båda...)nere vid järnvägen.Men på vägen dit blev det arbete i trav och vilken härlig trav han hade,precis där vi slutade för Pernilla i lördags...wow,va härlig han var att rida...kändes riktigt maffig och snygg att titta på....om det inte var för den stora magen då,haha;)Sen när vi kom till raksträckan där vi skulle galoppera så var fattningen helt perfekt(underbar),väntade mej nästan ngt bus el istadighet någonstans eftersom han har vart dum det senaste när jag va på semester,men icke!!Inte en sak han hittade på att göra bara underbar att rida!Konstaterade att hans kondis inte va så dålig trots allt,visst bättre flås kan han få men värre var det då med min uthållighet....jösses säger jag bara!!Hade världens mjölksyra i vaderna när jag kom tillbaka till stallet och då kommer Tilda glad i hågen och säger att hon ska minsann ut och rida och hästen var klar.....Så det var bara att bita ihop,i med Fanny i bärselen,få Tilda på hästen och ge sej ut på skogspromenad!!Så nu e jag gott mör i kroppen och kommer garanterat att sova som en stock inatt;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt när allt fungerar i ridningen man blir så glad då,ja Tilda ville ju ut på en tur med Ronja så det var bara att gilla läget,kram

Irene sa...

Skönt att skavet gick över!