torsdag 25 augusti 2011

Värst så feg man har börjat bli....

Idag har vi hoppat Sudden och jag......idag höjde jag "ribban" lite högre än dom föregående ggr som vi hoppat!Satte ena oxern på 105cm,lite stigsprång för att det skulle bli lättare för mej(!)ena oxern på 95cm och räckena låg runt 1m.Började hoppa fram på sockerbits-hindrena och sen ett av räckena,så långt allt väl....sen styrde jag på 95cm oxern kändes nästan löjligt låg;)Fina språng gjorde han,kanske nästan lite för fina då jag höll på att bli skjuten ur sadeln titt som tätt;)Sen hoppa jag ett räcke och 5 galoppsprång till 105cm oxern......nä då blev jag feg och styrde undan!!!Men va katten...hur kan jag göra det?Den va ju dessutom lättare än den lägre!Jaja på´t igen med tvekan i sadeln men över kom vi med ett jättefint språng!!!Sen flöt det på som vanligt igen;))I tisdags red vi ut en rejäl och go´tur och igår fick han vila.Imorrn ska vi träna dressyr för Pernilla,ska bli roligt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det var ju synd att det fega gick över ;) Tycker ju att du kan hålla dej till Dressyren,Ma