torsdag 4 augusti 2011

Äntligen hemma igen;)

Har efter en härlig semester i Finland kommit hem igen,men vilken hemlängtan jag har haft stundtals.....saknat Sudden och ridningen ngt fruktansvärt och hemmet och hunden och ja.... allt!!Men skönt har det vart och ngn ridning där blev det inte,både för dyrt och för dåligt hästutbud.Sjösjuk blev jag som attan på vägen hem då jag glömde "sea-banden" i bilen så hemresan kunde vart lite skönare;)Men nog om det....kom hem igår em och stack genast iväg till stallet för att rida och tog ett dressyrpass i ridhuset,red mest på mitt-volten och tränade på gas och broms med mkt övergångar för att få han kvickare i både huvud och kropp!Lite mothugg fick jag från hans sida i början men blev ganska snart samspelta och han jobbade på väldigt bra i alla gångarter!Idag red jag i ridhuset igen och började likadant som igår men efter framridningen så blev det både skänkelvikningar på diagonalen i trav och öppnor i trav och galopp på långsidorna,kändes väldigt mjuk och fin i både mun och "skänklar"!Tränade även på förvänd galopp men där hade han lite svårt med orken i höger galoppen,men å andra sidan så började även min ork att ta slut så jag va väl inte heller ett så stort "stöd" för han!Får ju tänka på att vi båda bär på övervikt och har inte tränat så hårt det senaste;)På lördag ska vi träna för Pernilla,ska bli kul då jag hitills bara stått på backen och tittat!

Inga kommentarer: