måndag 26 oktober 2009

Då har jag äntligen suttit i sadeln igen

Slänger in en dålig bild från i somras.
Jobbade min första arbetsdag idag på 3v,och det kändes förvånansvärt lätt mot vad jag trodde...tror att Sture(hunden)var mer trött än jag när vi gick där ifrån.Ja,han arbetar han också och är med mej så gott som varje arbetspass och fjäskar in sej hos våra boenden...och lön får han i form av en massa mat och annat smått och gott samt hur mkt klappningar som helst!Sedan åkte jag och Tilda till stallet och jag skulle rida idag för 1.a gg på mkt länge så jag var taggad:)eftersom det började att mörkna så fort tyckte jag att en tur i paddocken skulle bli ypperligt och samtidigt kunde jag checka av han lite i formen.Gjorde en del skänkelvikningar och öppnor i skritt samt lite trav och galopp-öppnor vilket mina luftrör INTE riktigt orkade med,så där satt jag på hästryggen och hostade allt vad jag kunde efter varje liten extra rörelse utöver att bara "åka" häst!Ja och inte va Sudden särskilt bussig och hjälpte mej heller....lat som tusan och "framtung" tyckte jag och bara allmänt....ja,jag hittar inte ord:)Nåväl,jag kunde inte begära fööör mkt av han då han faktiskt inte gått ngt större han heller.Så nu sitter jag här med luftrör som är trötta,men å andra sidan en nöjd kropp för övrigt.Ska klippa han imorrn igen och även rida en tur,fast då kanske ut då istället.Beträffande hoppträning på onsdag så är jag idag tveksam,men jag bestämmer mej inte än.....under kan ske!Allt för denna gång,kram

2 kommentarer:

Irene sa...

Konstigt att man alltid mår bra av att rida. Men man får ju ta det lite lugnt om man är sjuk förstås...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

har ju tyvärr alltid haft svårt för att ta det lugnt...men denna gången har jag försökt riktigt bra.