lördag 31 oktober 2009

Äntligen har orken börjat komma tillbaka

Igår blev Sudden riden i paddocken av "lill-Jessica" i 1 timme,det hade gått bra sa hon,hade mest arbetat i trav och skänkelvikningar.Hon va helt slut i sina ben sa hon och hon va dessutom väldigt svettig efter det passet,haha;)Hon sa att jag måste ha väldigt mkt benmuskler som orkar rida han....vilket jag inte håller med om till fullo.Visst måste jag använda benen en del men också en hel del teknik som jag har lärt mej under årens lopp.Nöjda var dom i alla fall!Idag red jag ut med både trav och galopp arbete UTAN att kollapsa ihop pga hostattacker!!Så imorrn e jag nog redo för ett pass i paddocken,känner att han har blivit stel under denna tiden.Kollade ju över hans tänder för ngr veckor sedan,men jag tycker nog inte att resultatet är så som jag hade förväntat mej.Väldigt "rädd" om munnen va han idag,kunde inte ställa han till vä. ordentligt utan att han "skakade" med munnen....konstigt!Kunde inte se att han hade ngt sår,men å andra sidan e det "lite" svårt att kolla ordentligt utan att bli biten:)Kan å andra sidan va ett sätt att komma undan arbetet,för sen i måndags har jag fått jobba med ledarskapsrollen på ridturerna och hela tiden har han hittat på ngt nytt att ha en åsikt om.Tänderna ska ju vara "mjuka" och fina utan vassa kanter vilket jag har sett och känt själv både före och efter,så troligtvis e det bara ideér!!Hej så länge

3 kommentarer:

Irene sa...

Skönt att du mår bättre nu!

Mamma Magnusson sa...

De är inte alltid att man ser ngt resuktat direkt när man har åtgärdat munnen. Hästen har kvar det i minnet o kan ha lagt till me en dålig vana.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja du har rätt i det mamma magnusson....tänkte inte på det...huvet e inte helt med ännu=)