torsdag 29 oktober 2009

En MKT alert Sudden


Igår blev det ingen träning pga av att jag e fortfarande inte helt kurant,väldigt synd men jag fick åkt och tittat istället.Klippte först Sudden innan ridturen och han va riktigt bra att klippa igår utan att försöka hota med sitt bakben så fort jag va under magen och på hö ljumske,däremot så fick han väl för sej att bara för att jag stängde av apparaten för att kolla så att jag inte missat ngt var vi färdiga så han smet iväg ut på stallplanen ut ur den andra stalldörren och var snabb som en iller!!Snacka om förvånad häst när han fick gå in igen och bli klippt lite till.Han står helt lös vid klippning då han som unghäst fick total panik vid klippningen och slet sönder allt i sin väg,och vanligtvis så rör han inte en hov.....förutom igår då!När jag sen skulle rida kan jag säga som så här;MKT aktivitet i alla benen med höga lyft och "livrädd" för en hund så han bara stog och småstegra i ett dike,inte riktigt vad min kropp klarar av i nuläget.Så idag fick han en rejäl klättertur i backen och fick arbetat av lite energi som behövde "luftas" bort,vilket resulterade i en väldigt lösgjord häst!!Imorrn ska han ridas dressyr i paddocken av "lill-Jessica" för han behöver det nu och jag har inte orken än.Mamma kan tyvärr inte hjälpa mej då det verkar som hon har åkt på samma skit som jag har haft...Ha det i vinterkylan

2 kommentarer:

Irene sa...

Skönt att bli av med lite päls. De brukar alltid bli pigga när man klippt dem. Krya på dig.

BM sa...

Han börja väl frysa när du skala av pälsen..:)) Fick alltid den effekten på Tinto förr i tiden..Tråkigt med dessa förkylningar..Krya på er..:))