tisdag 27 oktober 2009

Tänk att vi inte har blivit av med "Belsebub" .....

Idag har jag haft en ganska trevlig tur i solen,fast dock en MKT lugnare sådan idag då.....el ja kanske inte ändå!Satt till en början bara på lång tygel och skrittade men insåg efter en stund att sååå lugna behöver vi ju inte vara.Började att trava han på tygeln i låg form och orkade inte va "stenhård" med formen utan mest bara lulla runt,och då när jag minst anade det så flög han i luften....!!!Höll inte på att dratta i backen just vid det tillfället,jag blev ju såklart överrumplad så jag gav han en snärt med spöt för att korrigera han när han for ner i diket på andra sidan vägen och då "poppa" Belsebub fram som självaste Hinhåle själv och svarade med att stegra och fara runt som en skållad råtta.....Nåväl,efter det så gick han så SUPERBRA och inget mer trams kom.Tror att han tyckte att ska matte nu rida så får hon banne mej va lite mer på alerten och va vaken och arbeta hon med!!!Sitter fortfarande här och funderar på om jag ska va med på träningen imorrn....Återstår att se,kram på er

2 kommentarer:

Irene sa...

Tur du inte ramlade av...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

det tycker jag med,hade gjort väldigt ont annars på grusvägen...