onsdag 21 oktober 2009

Ridförbud och även "rörelseförbud"...kul!!

Här kommer det inte att hända ngt direkt på en vecka....Fick ridit med tjejen som skulle köpa/köpt Tequila i helgen,men jag kände vid traven redan att jag orkar ingenting.Fick tagit mej i kragen och ringa akutnr till vårdcentalen(för andnings-svårigheter)igår och fick mej en rungande utskällning för att jag inte har tagit min astma-medicin och framförallt för att jag inte hade ngn kortison-spray hemma då....jaja,har ju hört den förut och jag har väl en tendens att ignorera att jag har astma....Vet att jag INTE får slarva i förkylningstider,men så "glömmer" jag bort det för jag "känner" inget och egentligen gör jag det,det e bara det att det smyger sej på.....Så nu då får jag under INGA omständigheter anstränga mej för då är det som att be om ett rejält astma-anfall....och jag som vill tävla till helgen!!!Har diskuterat med mamma om det och det lutar åt att jag får ställa in,då Sudden inte har gått fullt ut på över 1 vecka heller=)Mamma har ju då fått sålt Tequila som åker på lördag och fram tills hon hittar en häst och så länge jag inte får rida så kommer hon att hjälpa mej,vilket jag är väldigt tacksam för!!Dessuton behöver hon träna in sej på att rida en större häst med gångarter så att det inte blir så överraskande för henne när hon väl kommer till provridningar.Kram på er så länge

5 kommentarer:

Cissi sa...

Det där låter jättetrist ju!Inte slarva, vi hästmänniskor är så noga med våra hästar men slarvar ofta med vår egen hälsa...

Irene sa...

Hoppas du snart blir bättre.

Unknown sa...

Ja du måste vara rädd om dej så att du inte får några anfall för det vi ju inte,är ganska mör i kroppen efter dressyrpasset i paddocken på Sudden,och uteritt med Tilda på Ella.Ha de kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det är jätte-trist faktiskt,men som "tur" e så orkar jag faktiskt inte att rida el ens borsta min "lilla" häst så jag kan inte gå emot dr. order=)Tusen tack för hjälpen mamma,bra att du tränar upp dej!!Kram

BM sa...

Allvarliga saker så sköt dig nu..
Mor rider Sudden så fint och hon behöver få igång höftknölarna på allvar nu när hon ska rida stor häst....:))
Vila och krya på dig. Kram..