fredag 23 oktober 2009

Sakta men säkert bättre...


Fast väldigt sakta då....längtar efter att få börja rida och framförallt att ORKA göra ngt vettigt!Låter lite likt kaffe-perkulatorn här hemma med bubblet i halsen,har dock inte så ont av det,mer utav att jag fortfarande har kramp i luftrören.Har idag då på riktigt insett att det där med att tävla imorrn blir ju inte av,så jag får hoppas på att kunna träna på onsdag istället....för det kommer knappast mamma att göra....tror jag,haha=))Hon red han i förrgår en sväng i paddocken och det hade väl gott bra förstog jag,men efter det så har hon klagat på träningsvärk....kan jag inte förstå...:)Mammas käre Janne har kommit på en superbra ide´(tycker han alltså),att mamma ska köpa in sej i halva Sudden.Visst e ide´n ganska bra men jag och mamma har lite olika åsikter emellan varven,inte så ofta men man ska nog helst äga sin häst själv har vi lärt oss av andra.Jag kan ju tänka mej att sälja han om rätt tillfälle ges,mens mamma vill ha sin häst tills dagarna är slut för den,förmodligen kommer jag aldrig ens att sälja han för han e ju en familjemedlem som Tilda kan ha som läromästare när den dagen kommer om han får ha hälsan kvar....Imorrn ska jag i alla fall titta på tävlingarna och vara avundsjuk istället och innan det ska jag och tilda ta avsked av Tequila som åker till sitt nya hem...men man ska inte ropa hej förrän man kommit över ån...allt kan hända innan hon har åkt iväg!Kram på er

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det är ju tråkigt att du inte kan tävla men det kommer fler tävlingar som du kan åka på.bättre att du blir frisk i stället.Jag kan ju hjälpa dej med Sudden tills jag hittar någon egen, för att dela häst är väl inte det bästa för någon av oss ,vi vill ju båda träna för Peter ,så då blir det svårt.Ja vi får väl hoppas att går som planerat med tequila i morgon så att hon kommer till sitt nya hem.Vi ses i morgon kram ma

BM sa...

Ta de lugnt så du blir frisk. Tävlingar finns det gott om i framtiden..:) Kram.

Anonym sa...

krya på dig! /Anette