måndag 9 november 2009

Blev faktiskt lite besviken.....

Anmälde mej igår till en programridning i dressyr och hade tänkt att rida LB:1....skrev ut programmet och satt och tränade in det på lugna stunder på jobbet och även rasten då jag insåg att jag kanske borde lära mej det fort eftersom det skulle vara redan på lördag 15/11 och minnet e väl sådär när det gäller sååå långa vägar och många moment!Planerade hur ridveckan skulle se ut så att jag skulle kunna rida programmet tillräckligt många ggr.Får senare igår kväll ett sms där det står att den blir inställd pga för få intresserade!!!Var e alla som jämnt blir bortlottade???Dom borde väl vilja rida ett program när det finns tillfälle,och för att inte tala om alla dom som "gnäller" över att det e för få dressyrtävlingar??Ja,jag blev faktiskt lite sur...hhmm!Så idag fick det bli en klättertur i backen istället för att träna programmet,tror iofs att Sudden hade valt paddocken istället för att gå upp och ner för en backe i 30 min,men klättra e nyttigt också och även där tränar jag på formen och min sits.Så för att höja kraven lite extra idag så fick han trava uppför backen på tygeln(givetvis) vända på bakdelen och framdelen och vända åt båda håll varannan gång.Jag själv tränade på att sitta i fältsits utan att tappa balansen vid traven och ej heller fuska och ta i manen el tyglarna...samt hälarna ner!Minsann ett nyttigt pass...annat en "step-up" och aurobics el va det nu heter(vilket jag då ALDRIG har provat)!!Imorrm ska jag träna på slutor och diverse andra saker som vi behöver i paddocken tror jag=)Kram

4 kommentarer:

BM sa...

Yoga e bra..:))
Synd att det blev inställt nu när du var taggad..Kram..

Irene sa...

Så synd! Hade ju varit bra träning.

Anonym sa...

Jag tycker det fanns jättelite dressyrtävlingar runt Uddevalla när jag bodde där! Jag va ju van att tävla nästan varje helg! tråkigt att folk inte anmäler sig när det ordnas något! :-( och programridning som är nyttigt också!

mvh Anette
http://ivar.hemsida.net

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja,det e faktiskt väldigt tråkigt och som du säger anette så finns det väldigt lite överlag här omkring...