tisdag 17 november 2009

Med större krav kommer mer tryck i bakbenen.....


...och med det menar jag att...vi kan kalla det för..."levader" så förstår ni nog vad jag menar..:))!Är dock inte såå nöjd med det "trycket" i bakdelen då han gör dom lite väl lodräta,han har MKT integritet och åsikter denna hästen vilket man inte alltid kan tro:=(!Det ända jag ber om är att han ska gå kvar på tygeln utan att huvet ska flaxa till emellanåt och där har vi olika åsikter!Matte har blivit mindre tolerant och det passar inte alls...Det blev ett konditionspass idag där han iofs hade ett bra tryck på bakbenen och verkligen gick i uppförsbacke med bra/positiv framåtbjudning och mkt rund och härlig galopp,dock va han lite tröttare lagom till hö. galoppen så jag fick jobba han ngt mer men å andra sidan så har han inte gått ngt rejält fys-pass sen jag kom igång och denna tur e på ca 4km ren galopp med ca 100-150m fri skritt mellan vä och hö galopp.Sen en liten bit fri skritt igen och igång för att jogga hemåt och så blir han bara som förbytt....och gör sina "små levader"...!Slutade med att jag för min egen säkerhet fick skritta och jobba med öppnor och slutor i mkt låg form och då fick han inte kraften till att hitta på hyss=)Har fortfarande inte tagit ngr nya bilder så här kommer ytterligare en gammal på min bästa vän Kompis som tyvärr inte finns hos oss längre!Kram

5 kommentarer:

Irene sa...

Vilket härligt foto!
Nej, levader kan man klara sig utan. Man är ganska maktlös när de ställer sig upp. Vad säger han om du snurrar honom runt precis då han tänker resa sig?

BM sa...

Då säger ja så här som ändå har gått en match med din häst en gång..Lägg inte för mycket tryck på en gång och absolut inte ute i naturen..Jag är rädd om dig...Kram :))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst e det härligt!!!Min allra bästa och mest saknade Kompis!!Även fast jag skulle hinna att snurra runt han så fullföljer han sin stegring(hittills),han har ingen större respekt för att slå över tyvärr....:(B-M,jag kommer att backa ett tag framöver på ute-ritterna ang. toleransen fastän jag skulle va precis lika där som på bana,men han e övermäktig mej där...än!Tror att jag har fått mer styrka i sitsen än vad jag tror och då blir det nog för mycket för han.Ja,du har ju gått en match med han så du vet ju vad han kan göra...:)!

BM sa...

Bra. Ibland måste man backa lite för att de ska gå framåt igen..
Don`t play whit fire!! :))

Anna sa...

Hästkrafter är inte att leka med :)