måndag 16 november 2009

Riktigt bra flyt idag

Tog ett pass i paddocken idag och tränade på skänkelvikningar och slutor på diagonalen,där jag iofs tycker att han har lite för "bråttom" och sneddar för mycket...men det e väl jag som får stoppa han bättre,men dom va helt ok!Galoppen va väldigt rund och reglerbar idag UTAN att huvet for upp,blev ngr öppnor längs långsidan samt tempoväxlingar.Vågade mej även på att samla han till max i traven så att det både blev början till piaff och även ngr steg till passage vilket jag tyckte han gjorde superbra!!Sudden har oerhört lätt för samling och eftersom han hade bra med påskjut och framåtbjudning så tyckte jag att han kunde få göra ngt annat idag:))En MKT nöjd häst vid beröm som tar i ännu mer då!!Annars har vi blandat klättring och skritt-turer och igår stog han då jag skodde om han och det e ju som ett rejält step-up pass i låren efteråt:)))Utöver dessa aktiviteter så "bor" både Sudden och Ella numera i ankdammen vid utevistelsen och ser ut som flodhästar som brötar med halva huvudet i vattnet och tycker att livet e helt underbart då!!Ha det

Inga kommentarer: