tisdag 10 november 2009

Ifrågasättande av ledarskapet

En vårbild på dom sötaste i hela världen i brist på nya foton...
Fick bli en "vanlig" uteritt idag då det hann bli lite för mörkt för att rida i paddocken.Har av ngn konstig anledning MKT svårt att se när det börjar bli skymning/mörkt och att rida innanför ett staket e nästan omöjligt då jag inte har riktig koll på var staketet är så jag brukar "fastna" med foten i ngn stolpe,eftersom Sudden gärna väjer för små vattenpölar som vi har där nu.Allt flöt på bra tills Sudden fick syn på ett rådjur som han gjorde en tvärvändning för när vi galopperade,vet att han såg den innan för jag kände att han spände till lite i kroppen,men just idag var rådjuret "farligt"!Fortsatte att galoppera vidare och Sudden började att göra sej fri från formen,men då jag ska bli ännu mindre tolerant på det så skulle jag "ta ner" han igen och då började en explosion göra sej fri inom han.....började om från början med en ny galoppfattning...samma sak igen...och igen!!Skulle då skritta han på tygeln istället...nä då passade inte det herrn heller,kunde heeelt plötsligt inte ta 1 ända normalt skrittsteg utan att stegra och bara va allmänt istadig....när jag väl fick han att överhuvudtaget göra ngt annat än att stegra var det sidvärts rörelser rakt ner i dikena...fick ordnat mej en liten,liten volt vid en vägkorsning och där fick jag nästan en enkelbiljett till att gå hem!!Blir så trött på han så idag var han MKT billig=)Efter ca 15min gav han sej och det var åter jag som var ledaren och då gick han som en dröm resten av ridturen på tygeln utan att ändra formen på halsen/huvudet:))Kan inte förstå varför han alltid efter att ha stått en längre tid måste ha så kraftiga åsikter om allt?!Imorrn ska jag äntligen hoppträna(en evighet sen sist)och hoppas att han sköter sej redan ifrån start!

3 kommentarer:

BM sa...

Tempramentshästar tål ingen vila...:))

Irene sa...

Tur att du var envis o fortsatte så han inte fick sin vilja igenom.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Låter jag han få vinna det minsta lilla så tar han över totalt!Så jag måste vinna varje kamp som kommer upp till 100%!men ibland hade det vart skönt med en lite lättare häst...:)