tisdag 5 januari 2010

Då har vi kommit igång igen

Ser ut som nn har kapat av han frambenen!!!
Har satt igång han igen och det e ju en häftigt laddad kuse jag sitter på!!!Räcker att han hör ett litet knarrande från dom snötyngda träden så e han på bakbenen....Lat e han ju samtidigt också,för att han ska få arbeta och inte ha sååå lätt för att flyga i luften så vill jag att han ska gå i den djupa snön...men icke sa nicke:))!!!Då får han ju spelet så det e lika bra att gå där det e lite upptrampat så minimerar vi luftfärder,i alla fall för stunden:)Så för att bli av med lite energi så fick han både trava och galoppera en stund idag,fast jag valde att göra det i paddocken(inte så stora ytor att bocka på)!Han skötte sej riktigt bra och gjorde ngr försök till att bocka men där kan jag kontrollera han på ett annat sätt så det blev mer likt som att sitta på en gunghäst!!Han va då nöjd och glad efter att ha fått spralla av sej så då kunde vi göra lite serpentiner,men mer än så blev det inte då det e 1/2 meter djup snö så det blir väl jobbigt för han.Benet ser bra ut en liten utbuktning runt sårskorpan e det ända som syns nu,så nu hoppas jag att vi kan va färdiga till den 15/1 då det ska va Peter-träning(om det nu går att köra då?!)!Ha det

1 kommentar:

Jennie sa...

Det måste vá helt underbart att rida i snön nu!! Om inte annat mjukt att ramla av i ;)
Det lär ju knarra gott i alla träd nu med tanke på all snö som ligger där... Ta det försiktigt bara!