söndag 17 januari 2010

Lite om fredagens träning då

Va riktigt kul att få komma iväg och rida i ridhus efter att ha fått ridit i djup snö i flera veckor,och det gick ju förvånansvärt bra också med tanke på att rida dressyr har ju inte kunnat komma på fråga mer än att göra så gott man har kunnat på vägarna som har vart plogade:))Peter tyckte att han va i bra form trots "dressyr-uppehållet" som varit och skadetillfället!Det som märktes mest var i galoppen och då framförallt i öppnorna som var svåra att hålla igång och få till ordentligt....men han lossnade efter många om och men!Ser på filmerna att han e ngt väl rund om magen och dessutom ser han ju då otroligt låååång ut i ryggen,men det beror ju också även på att jag sitter en aning för mkt framåt med skänklarna....men,men...Rom byggdes ju inte på 1 dag och jag e ju inte sååå himla van att rida i dressyrsadeln heller,så vi skyller på det!Peter tyckte att jag skulle flytta till ett stall med ridhus,vilket jag redan har haft i tankarna;))Har nämligen blivit erbjuden en plats närmare hemma och det lockar vääääldigt mkt!Så när jag väl hade bestämt mej...då hade ägarna till stallet funderingar på att ev. köpa en unghäst så nu väntar jag på svar,men det finns ett annat stall som jag nog kanske tar om det inte blir där;))Nog om det....Ha det gott

4 kommentarer:

Irene sa...

Skönt med fast mark under fötterna kan jag tro. Fin han ser ut!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det va väldigt skönt kan jag säga!Tack så mycket,va glad jag blir:)

Jennie sa...

Tycker han ser oförskämt fin ut för att ha "vilat" sig i form... O rund om magen tyckker jag inte han e´. dt ska dressyrpållar vara ;) Kram!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack så mycket!