lördag 23 januari 2010

Lite från hopp-kursen

Här är en liten filmsnutt från idag,blev inget filmat igår då jag inte hade ngn som kunde filma!Han kändes mkt bra igår,relativt lydig och ordentlig med ngr krumbukter såklart!Fick mkt beröm över att han va så lydig och vältränad(!)samt formbar:))Roligt att höra!!Idag va han dock INTE lika lydig....tyckte att i stort sett ALLA hinder va MKT farliga!!!:))Helena hade lagt mattor och sockerbitar och även en grind under hindrena(Sudden betedde sej som han aaaldrig hade sett ngt sånt),så jag fick kämpa för att få han fram för skänkeln samt då också avslappnad,lättare sagt än gjort vill jag säga...:))Nåväl överlag skötte han sej väldigt bra,med tanke på att han inte har sett ett hinder på över 1 månad och ej heller direkt dressyr-riden!Helena var mkt bra att träna för då hon passade oss väldigt bra(lite som "Fidde" i sättet)!!Hej på er:))

5 kommentarer:

Irene sa...

Måste ha varit en jättebra träning. Tycker han ser mjuk o fin ut!

PEWS sa...

Hej, jag hittade hit via en annan hästblogg och jag bara måste säga att jag också har en häst som kallas för Sudden *hihi*. Inte så vanligt. Han heter dock Saddam - vilket ju inte är så fint och fick smeknamnet Sudden då jag köpte honom. Ha det gott :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!!Träningen va toppenbra,men stundtals så va han ju lite spänd och ofokuserad:))Hej Pews,va lustigt att din häst också kallas för Sudden!!Min kallas det för jag såg bara en suddig klump på ultraljudet så det bara blev så:)

ponnymamman sa...

Trevlig blogg!
kmr absolut titta in hit igen!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!Du e så välkommen:))