tisdag 12 januari 2010

Nu börjar det brännas i baken på oss...

På fredag e det träning för Peter och hur det ska gå vete gudarna:))Har ju inte kunnat träna någonting på långt över en månad.....det har vart för mkt snö för att rida ute i naturen och för mkt snö för att kunna köra transporten med!!Nu e den i alla fall framskottad och körd med för att hämta hö som vi gjorde i söndags....tur va väl att det va hö första åkturen för däcken hade väl frusit så den hoppade väldigt mkt på ditvägen till "hö-stället"!Dessutom så satt den fast rätt bra i snön så min bil orkade inte dra fram den utan vi fick låna en 4-hjulsdriven bil till att dra ur den från sitt "snö-fängelse"...sen klara min egen bil att köra både släp och hö galant!!!Ikväll så fick vi travat en del på förra årets "favorit-väg",som består av att vända vid stora vägen och tillbaka igen!Kruxet idag va att det blev helt plötsligt becksvart halvvägs så jag fick vända tidigare eftersom vi va på väg ner i diket flera ggr om:)))Fick avslutat turen med att försöka galoppera på ängarna,men det va svårt dels för att det va så mörkt så man tappa orienteringen och sen för att det va tungt att galoppera genom ca 1m hög snö som dessutom va lite åt det blötare/tyngre hållet.....svettig blev han och även jag!!Någon konditions träning har vi inte direkt hunnit att träna på då han dessutom vart skadad,har försökt att gymnastisera han så gott det går så jag hoppas att vinteruppehållet inte märks allt för tydligt;))

Inga kommentarer: