måndag 6 december 2010

Bra pass i helgen

Lördag red jag 45 min i ridhuset med samma upplägg som jag oftast kör....skänkelvikningar i skritt på långsidan och vid varje kortsida framdelsvändning med halt och tillbaka,nyttig övning!!Red sen övergångar mellan skritt-trav,han fixar dom riktigt fint nu med bakbenen inunder sej och utan att slå sej fri som han faktiskt gjorde i stort sett hela tiden för 2 år sen så nog gör vi framsteg!Hade tänkt att mamma skulle filmat mej denna dagen,men hon fick va barnvakt tyvärr i stället så det får vi ta en annan gdag.Skänkelvikningar på diagonalen med bra energi och i stort sett helt perfekt om jag får skryta lite(såg i spegeln),tempoväxlingar i galoppen,ngt seg reaktion tyckte jag,men å andra sidan har vi inte tränat så hårt på det den senaste tiden(alltså JAG har inte vart konsekvent).Söndag mest tempoväxlingar och övergångar på mittvolten,men även lite att öka-minska volten med bra resultat,satte lite extra press på han i tempoväxlingarna denna dag,MKT bättre än dagen innan!Samlade han lite mer än vanligt i traven så att han verkligen fick ta i och snart så är det nog en ganska OK passage vi kan visa upp;))Ska tillägga att jag är absolut inget proffs i dom skolorna så vi leker mest efter Mattias Janssons instruktioner som vi fick i somras....:))Idag har han fått vila(igen)för Tilda va så trött efter en dag hos dagmamman och själv kände jag mej lite sliten efter denna jobbhelgen och i ridhuset ville jag inte rida idag igen och ut är ju hopplöst med snöstyltor måste lägga om skorna ngn dag med snösulor...Ha det gott

2 kommentarer:

Irene sa...

Visst är det jobbigt med snöstyltor. Min hovis kommer i morgon o då blir det snösulor. Skönt.

VildeKaja sa...

Åh vad nyttigt med riktiga speglar i ridhuset. Vi har endast ett par små i varje hörn på ena kortsidan och där ser man sig själv typ 5 m innan på rakt spår.. :-/