fredag 3 december 2010

Bushästen!

Red ut i mörkret igår som planerat,är så tröttsamt att det är mörkt när man börjar jobbet och börkjar mörkna redan vid halv 4 tiden.Trots snön så tycker jag att det är lite spöklikt att rida ut mörkret med alla skuggor ....ja det finns mkt älg och hoppande rådjur vid stallet och vintertid är det inte mkt som behövs för att Sudden ska lätta på hovarna och svansen och springa hem,haha;)Kanske beror mest på mörkrädda matte?!Ja vi fick då galopperat i djupsnön(ca 45 cm)utefter järnvägen och skulle fortsätta runt på "Lassevägen)" efter det,men så träffade vi Emma och hennes häst Cobra när vi ridit ca 3/4 av sträckan och red med dom tillbaka så det blev lite mer galoppträning i snön!Enligt Emma så hade dom plogat för bra på vägen så det var lite halkigt på vissa ställen och Sudden hade jag bara broddat med 4 brodd på fram och 2 bak,och på vissa ställen kände jag att han halkade en del med tårna bak,och dessutom så fick vi ju sällskap!;)Idag hade jag tänkt att rida i ridhuset,men där hade dom precis innan jag kom till stallet både djupharvat och sladdat så pga alla avgaser avstog jag ridning där och att rida ut ville jag inte då jag inte hade ngr termoridbrallor med mej.....Har ändå planerat lugn ridning i december då han inte har vilat ngt större i år.

2 kommentarer:

Irene sa...

Låter härligt med snögalopp!

Anna sa...

Precis! Underbart med galopp i snön! Bra träning är det oxå.