söndag 26 december 2010

Hujeda mej va kallt....

Sudden har fått lite jul-ledigt i ngr dagar,men fick ridit ett pass dressyr igår.Att rida ut har inte vart tal om för temperaturen har legat på runt 20- i flera dagar nu och man får ju nästan köldskador i ansiktet bara av att gå till och från hagen....bbbbrrrr!!Som sagt så red jag dressyr igår,dock endast 30 min vilket retar mej ngt fruktansvärt att jag inte kan längre,jag vill så väldigt gärna men kroppen skriker NEJ!!!Red tempoväxlingar traven och även en del övergångar till skritt,mkt ryggningar och halter blev det också.Kändes väldigt mjuk och fin,dock inte sååå fin så att jag vågade mej på att sitta ner,haha;)Fattade vä.galopp och kände väl egentligen redan där att det var mer än vad kroppen ville,men jag tänkte som så att jag kör på......blev helt plötsligt en väldigt fin övergång till halt som jag blev nöjd med,sen var det bara att hoppa av för då hade jag sån "håll" eller va det nu var så jag började att kallsvettas och mådde nästan lite illa av att det gjorde så ont(men det har jag ju inte talat om för sambon som väl skulle ge mej "ridförbud" eller ngt)!Men jag hann i alla fall känna att han jobbade på bra med bakdelen och satte under sej fint!!Idag så beslutade jag mej för att tömköra istället och Sudden såg nästan lite förvånad ut fast nöjd...!Lite seg att få igång med aktiviteten men den kom igång efter en liten stund.Samma upplägg som i ridningen-övergångar-tempoväxlingar för att få han mer alert i sina bakben,jobbade på väldigt fint ryggen!Vilken överlinje han har fått sen sist jag tömkörde...WOW!!Galoppen bara jag stog och njöt av att se så till den grad att till slut visste han inte vad han skulle göra så han bröt av och stannade och liksom kollade på mej...."va ska jag göra nu då?"Fick komma tillbaka till jorden igen och fortsätta att arbeta han en stund till och avslutade när vi båda var nöjda och glada!Har hänt mkt på ett halvår och idag kunde han samla sej riktigt-riktigt mkt i galoppen och sen öka på utan problem så nog har han blivit starkare!Ev. ska Anette hoppa in som reserv på Pernilla träningen antingen måndag el tisdag på Sudden,ska i såfall bli intressant att se vad hon tycker om han.God fortsättning till er

1 kommentar:

Irene sa...

Kul när man ser från marken att de blivit starkare.