onsdag 22 december 2010

Dressyrpass med Anette i sadeln

Fick som sagt Anette till att rida Sudden igår så att han fick sej en "genomkörare" och bli tröttare än det jag orkar rida för tillfället!Gissa om jag stog på backen och hjälpte till med kroppen.....ser ju precis när man behöver att inverka innan han "lägger" av.Anette red han jättebra och han skötte sej så fint också lille skrutten,stolt matte som fick titta på;)Hennes egen häst är ju av en helt annan typ och om jag förstog henne rätt lite "trögare" i tänket än vad Sudden är som gärna vill vara till lags innan man ens har bett honom att göra det som komma skall!Hon sa också att han var vääääldigt känslig vilket hon inte var van vid samt att han var svårare att rida/sitta på än vad han ser ut att vara när jag rider han ffa i galoppen,fast hon tyckte att han var svår i traven med iofs....han har ju en väldig aktivitet i kroppen vid ridningen så jag förstår vad hon menar.Hon sa även det att han kan juu inte va lätt att hoppa med den känsligheten som han har.....nä det e han ju inte sa jag....många runt omkring tror att han är en enkel häst som man "bara" kan styra runt så fixar sej resten så det var samtidigt skönt att höra av ngn annan att han är ingen lätt häst och inte bara jag som inbillar mej...Hon tyckte mkt om han och hjälper mej gärna igen sa hon vilket jag tacksamt tar emot!!Idag hade hon sån träningsvärk i magen så hon hade inte kunnat skratta,haha;)Film håller jag på att ladda upp,men den e ifrån början av passet sen tog batteriet slut i kameran.Idag fick han vila för jag "roade" mej med att som många andra att köpa sista julklapparna och imorrn får vi se hur det blir om det finns ngn tid...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var roligt att se Anette rida han,hon fick igång han så att han blev allert i hela bakdelen,han e ju inte enkel att få å jobba igenom hela kroppen,men det klarade hon bra,kul att du kan få hjälp med dressyrridningen nu när du inte kan på ett tag,kram ma

Irene sa...

Kul att se när någon annan rider ibland.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e jätteroligt att se ngn annan rida han=)Fast samtidigt så blir jag ju mer sugen på att rida "ordentligt" då också...:)