torsdag 9 december 2010

En liten viloperiod just nu

Har bestämt att Sudden ska få vila ngr dagar helt och hållet nu tills jag har fått på snösulorna som jag förhoppningsvis får på ngn dag i helgen;)Har ju jobbat en del denna vckan också samt att Tilda har inte vart på humör för att stanna i stallet längre än nödvändigt!Fick äntligen hämtat hö med transporten i tisdags och tur var väl det för igår(onsdag) kom det ett nytt rejält snöfall,men nu bör jag klara mej åtminstone i 1,5-2 månader.Innan vi hämtade höt bar jag och mamma också in en pall med spån i förrådet så kroppen kändes lite trött efter allt bärande....Igår fick jag skott klart mammas häst Hälge med snösulor så nu e i alla fall 1 häst redo att möta kramsnö.Elvira som skulle hjälpa mej med Sudden flög oturligt nog av en annan häst i förrgår och bröt armen,och hon skulle ridit Sudden både onsdag och idag så det e bl.a därför som han får stå ngr dagar och vila upp sej;)Sen får jag väl rida han igen och bygga lite kondis ute i snön efter helgen när jag har lite mer tid igen!

2 kommentarer:

Irene sa...

Skönt med lite vila.

Unknown sa...

Ja vi har ju haft lite å göra med hö å strö.Sudden kan gott ha lite vila nu han har ju inte haft någon längre vila sedan i sommras.