tisdag 21 december 2010

Dags att sänka kraven

Så här djup snö får lilla Ella pulsa i(och även jag då).... Veckan som vart har vi ridit mest ut och bara "lullat" omkring,skulle rida i lördags....hade ryktat färdigt,satt på benskydden och sadeln skulle till och sadla och då fick jag ju se att han hade skadat mulen precis där nosgrimman satt och att rida utan nosgrimma skulle vara ungefär lika illa då bettet sitter där såret var som jag hittade....skyllde ju såklart först på Hälge,men fick ju erkänna att det här såret såg mer rispigt ut än ett bett av en häst,haha;)Så han fick jogga runt en stund i lilla ridhuset en stund istället och det tyckte han var roligt att busa med matte!Vilade även på söndagen då det fanns en liten svullnad kvar.Igår red jag ca 30 min i ridhuset,men nu är det väl dags att erkänna att vi väntar tillökning och pga detta så ställer det ju till lite besvär i ridningen,ffa dressyren!!Hoppryttare har jag ju skaffat,men hon kan ju inte rida just nu pga sin brutna arm....Men jag skulle verkligen behöva ha en duktig och pålitlig dressyrryttare som kan ta vid där han är nu i sin utbildningsfas,att hålla igång vårat arbete med samlingarna ffa så att dom inte "försvinner" tills jag kan utföra dom själv igen....det andra kan nog Elvira fixa med mina instruktioner och hjälp!Idag ska i alla fall Anette(dressyrinriktad ryttare)rida han för att rida igenom han ordentligt,så att han får arbeta sej lite mer trött än vad jag kan göra nu.Men jag ska hålla igång själv så länge jag kan och nu har jag ju då insett att jag kanske inte ska hoppa mer innan allt e klart.....känns som en evighet tills jag kan hoppa igen bara;)

7 kommentarer:

Cissi sa...

Men grattis, vad roligt för er!!

VildeKaja sa...

Åmen grattis, grattis :-D .. hoppas du hittar någon dressyryttare som kan hjälpa dig, annars får du helt sonika fixa fram en pall, modell hög och stabil, att klättra upp med även när magen är som störst. =)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!Pall använder jag alltid ändå,men den kanske behöver förstärkas,haha;)

Jennie sa...

Ett JÄTTE-GRATTIs till er! Vilken julklapp :) När är det dags?! Hoppas du nu får en riktigt God Jul!!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Jennie!!13 maj är det beräknat till så jag har halva tiden kvar...

Anna sa...

Åh men grattis! Så roligt! Säger nyblivna mamman... Våra små kanske möts på tävlingsarenorna (de stora :-) sen?! :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tackar!!Ja vem vet Anna!?=)