måndag 13 december 2010

Igång igen

Minivilan är över för den här gången,men det kommer säkerligen att bli ngn dag här och där under både december och januari månad.Snösulor är på och numera även 4 broddar i varje sko vid uteritt för säkerhets skull och pga av större skaderisk så åker även bootsen på under uteritterna.Kom oss iväg i mörkret idag med,hade tänkyt rida "Lasse-vägen" men då det var en liten hund som stog och steppade på stallgången full av iver av att få följa med(vilket inte alls var tanken..)fick jag ändra rutt så att lilla gumman blev nöjd hon med.Bestämde mej för att rida ner till järnvägen istället så att vi slapp bilvägarna i mörkret och halkan som befinner sej här på vägarna.Kom oss neråt järnvägen,travade en lång sträcka innan dess och jag kan ju säga att han va pigg,men inga "dumheter" infann sej då "belsebub" uppenbarligen e i vila för tillfället(tack och lov).....Väl nere vid järnvägen upptäcker jag attdet är fullt av skogsmaskiner så det var bara att vända,inte så mkt för Suddens del utan mer för Inas(hunden)som är väldigt osäker i vissa situationer såsom skogsmaskiner och får hon ett spel får garanterat Sudden det också som ser henne som sin skyddsling och med alla broddar i kan ni ju tänka er mardröms-senariot som rullade inne i mitt huvud!!!Blev till att vända,jogga tillbaka och lämna av hunden för att som jag då tänkte rida i snön i paddocken.....där var det fullt av skare i snön så vi gick in en pytteliten stund i ridhuset och travade/galopperade ngr varv och in i varma sköna stallet igen.Allt som allt red vi ca 40 min så det var ju inte så illa ändå;)Såg på Pernilla träningen som var på klubben i helgen också,verkar vara en tränare i min smak men det får dröja ett tag innan jag tränar för henne får nöja mej med att se höra och lära istället!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var ju otur att dom höll på att ta ner skogen där med det känns som om dom är överallt :)Lilla Ina som ser spöken lite varstans är det nog bäst att vända med,men han fick ju ett hyfsat pass i alla fall,kram

Anna sa...

Nog är det kallt så det räcker nu! Ah, kommer Pernilla hålla kontinueliga träningar på URF nu?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e allt bäst att vända i dom lägena;)!Vet inte om hon kommer att komma regelbundet helt säkert,men jag vet att hon skulle komma i mellandagarna igen och att dom försöker att få henne med jämna mellanrum..

VildeKaja sa...

haha - det blir ju inte alltid som man har tänkt sig. Gäller att ta saker som de kommer ibland och göra det bästa av det. :-)