måndag 17 januari 2011

Den "onde" gjorde ett besök....

Hade ingen som kunde rida Sudden idag så jag tänkte tömköra honom lite istället.Fick hålla till i lilla ridhuset eftersom det var för många inne i stora,vilket kanske bidrog till vissa oenigheter oss emellan då denna plats mest har använts för att "rusha" av den värsta energin vid ngr få tillfällen och dom är verkligen få...Märkte ju direkt när vi kom in där att han var ngt åt det uppblåsta hållet,tömmen intrasslad och ett spö som var i vägen till råga på allt;)För att den ngt osmidiga(jag)skulle kunna få ordning på oredan tänkte jag att det e nog bäst att släppa han lös en stund först så att jag i lugn och ro kunde få upp trasslet i tömmen så ska det nog gå smidigt att fortsätta sen.....ack va jag bedrog mej där!!!Ledarskapet sattes genast på prov så fort jag skulle börja tömköra han,ville inte alls va med på att jag skulle bestämma vare sej tempo eller åt vilket håll till å börja med.Istadig till tusen,backade väl hela volten runt i ren protest,småstegrade sej och bar sej allmänt dumt åt!!!Nåväl,fram kom han men så mkt till bra arbete tycker jag inte att det var utan snarare handlade hela tiden vid tömmen om VEM av oss som hade taget om ledarskapet......som tur var så fick jag tillbaka min "position" som ledare,men det e ju själva den att han ändå måste försöka titt som tätt ändå?!Ja jag vet ju att han hela tiden tänker och är ganska dominant egentligen och då får jag ta dessa duster som ändå trots allt kommer allt mer sällan...Han är dessutom fortfarande grinig på mej så han verkar va långsint dessutom i detta fallet,,kanske ska ta det som en komplimang att han nog tycker att jag sviker vårt teamwork,haha?!;)Så nästa gång går vi ner till stora ridhuset för där har det aldrig varit ngn lek utan bara hårt arbete och jag tror att det dels var därför som han var kaxig idag,men han bör ändå lägga band på sej!Vet inte riktigt upplägget denna veckan då Anette är sjuk så hon kan inte rida på ngr dagar,så mkt vet jag i alla fall!Men ngn duktig person ska jag väl kunna hitta som kan rida han om nu Sandra inte kan försöka rida ut på isgatorna som just nu råder överallt....

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja han kan allt vara bökig ibland surkarten,jag hade ju kunnat rida han i morgon men då är det ju träning i ridhuset så det är ju ingen hit kram