måndag 3 januari 2011

Nu har jag äntligen fått ordnat ryttare ....


Nu har alla pusselbitar fallit på plats och jag känner att jag kan slappna va ang Suddens fortsatta ridning under våren.Anette kommer att få ta hand om dressyren,Elvira kommer att träna/tävla han i hoppningen och en tjej som heter Sandra kommer att tillsammans med min sambo Lars att ta hand om uteritterna!Sandra ska för övrigt rida han imorrn för 1:a gg så jag hoppas att det funkar.Mamma har under förra veckan ridit han en dag dressyr vilket hon inte orkade mer än 30 min ,men hon red han i varje fall vilket jag tyckte hon gjorde bra(trots dålig ryttar-kondis,haha)nästa dag red hon ut med Marion som hjälper henne med hennes häst och fredag,lötrdag,söndag red Lars ut han i det härliga vintervädret med sol och 0-gradigt temperatur!Idag red Anette han i ridhuset,jag själv hann bara se henne rida fram men det såg bra ut och nu var Sudden mer bussig och "släppte" till lite tidigare.....lite grann testade han allt,men jag tror att det snart löser sej.Hon ska även rida han onsadg,torsdag och även fredag då hon ska träna för Pernilla och jag tycker att det ska bli så kul!!!Själv har jag under dessa dagar longerat Tilda på Ella så att Tilda har fått träna på att rida lätt och igår fick Tilda även hoppa lite lätt över ngr små,små hinder,vilket Ella tyckte var jättekul och blev lite busig så då ville inte Tilda trava mer över hindrena,haha;)

4 kommentarer:

Irene sa...

Så bra du har ordnat det för er!

Unknown sa...

Det är ju skönt att veta för dej att Sudden blir riden både ute och på träningar i både dressyr och hoppning,jag kan ju rida han när det inte är någon annan som kan så det löser sej ju ,han är ju numera en mycket arbetsvillig med hög ridbarhet trevlig att rida,så du har gjort ett jättebra jobb med han,kram

Anna sa...

Härligt att du hittat så bra lösningar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det känns skönt att det verkar ha ordnat sej och kul att du tycker att han har blivit så mkt bättre mamma!!