söndag 23 januari 2011

Prinsen sköter sej bra

Anette har ridit i ngr dagar nu dock bara i ridhuset,vilket jag inte är helt tillfreds med.....men å andra sidan så är det ju isgator överallt så det är väl lite pest eller kolera att välja bland!På torsdagen hade det gått uruselt tyckte hon,inget stämde och Sudden hade tjafsat emot en del,tittade en stund och jag såg inget direkt ovanligt....men det är ju ändock ridkänslan som räknas.Ska väl kanske tillägga att Anette provade sin egen sadel på han och han är vääääldigt känslig för sadelbyte och visst kunde jag se en viss skillnad men absolut inte katastrof!Det jag noterade var att i hö.varv i skritt fick han inte med sej det yttre bakbenet lika bra,ngt kortare i steget,i vä. varv syntes inte detta alls så visst fick han en rörelsestörning där men bara i skritten.Kankse att han var ngt tjafsig i munnen också,men han hade heller inte blivit dressyrriden på 4 dgr vilket nog också var en liten orsak.Nåväl fredagen fick han sin egen sadel igen och hade då vart som en dröm att rida enligt rapport!!!Igår hade han också vart fin,men lite svårt att rida dressyr med 3 hoppande ponnyekipage och en storhäst i racerfart(Suddens granntjej)+en häst till som också försökt rida dressyr....ja ett smärre kaos hade det väl vart,dock inte ridmässigt men svårt att kunna rida då ponnyryttarna har lite svårt att visa hänsyn och dessutom tala om ATT dom tänker hoppa och VILKET hinder!!!Idag har jag ingen rapport ifrån och jag förmodar att Anette ska rida han imorrn...Elvira ska rida han tis,ons,tors vet jag i alla fall och jag ska hjälpa henne lite och hon ska även rida ut på han också!

2 kommentarer:

Irene sa...

Härlig bild!

Inger sa...

Härligt för dig att ha människor omkring dig som kan ställa upp och rida!!