onsdag 26 januari 2011

Elvira har börjat köra igång

Igår hjälpte jag Elvira i markarbetet och kan bara säga att en sån duktig och ambitiös tjej jag lyckats få tag i!!!Hon rider han superbra,lyssnar på allt jag säger och sitter bara med ett leende fastän hon stundtals nog var lite trött,haha;))Gjorde jättefina övergångar i alla gångarter och även tempoväxlingar.Vi fokuserade mest på markarbete som behövs inom hoppningen,den andra mer fina dressyrstilen slipar Anette på vilket även hon sköter galant!!!Efter en stund så kunde jag ju bara inte låta bli att ta fram ngr bommar och "sockerbitar" och Elvira var INTE sen på att få hoppa ngr skutt....varken Sudden eller Elvira har tagit ett enda skutt över en bom sen november så dom var peppade:)Satte upp 2 små skutt med 14 m emellan och där fick dom träna på att både länga och korta steglängden,gick finfint,Sudden verkade ngt ringrostig men skärpte till sej ganska snabbt.Avslutade med ett litet räcka utav 2 sockerbitar ovanpå varandra(blev kanske 80-90 cm)och då tände båda till rejält!Idag fick han en rejäl skritt-tur med bl.a lite miljöträning över till Kapelle och Emaus(lantgård med små shettisar och alla möjliga djur)den hade tagit ca 1 timme att rida,precis vad som behövdes idag.Imorrn ska vi sätta upp ngr gymnastik övningar med bl.a studs och ngn mer stärkande övning tror jag...!Ska i alla fall försöka att få filmat lite och ev ta ngr kort!

Inga kommentarer: