tisdag 11 januari 2011

Vi strävar på.....

Sudden skötte sej ju som sagt kanonbra för Pernilla i torsdags och fredags och på fredag em låg han och sov så gott i boxen,nöjd och glad!Fick sej en välförtjänt vila på lördag och i söndags red sambon ut på han och enligt Lars hade det väl vart lite fart på Sudden som hade sett både det ena och det andra som farligt....:)Skönt att det finns lite power i han från förr.....Igår skulle jag tömkört men mamma tog sej en tur på han i ridhuset istället,fick samtidigt hjälpt Tilda med Ella och longerade dom under tiden samtidigt som jag instruerade hur mamma skulle rida fram Sudden i ett bättre tempo!Såg ganska bra ut i slutet men galoppera ville hon inte göra då hon tycker att han tar för långa kliv:)Idag skulle Sandra rida ut på han men hon blev inringd för jobb istället så än så länge vet jag inte om mamma eller Anette tar sej en tur på han......ev. ska Anette ta Sudden på sin plats för Pernilla i Trollhättan imorgon,men jag vet inte hur det blir med det än!Det ända jag vet e att jag kan inte följa med för jag jobbar så isåfall skulle väl mamma följa med för att vara behjälplig vid lastningen(man vet aldrig om det passar herrn att ta sej en åktur)!

Inga kommentarer: