torsdag 6 januari 2011

Dressyrtränings rapport

Kunde ju som sagt inte själv närvara på träningen i em för Pernilla....Men efter att ha pratat med både Anette och mamma så var Pernilla ganska imponerad över vilken välutbildad-välriden och duktig häst jag har samt att Anette ska vara glad över att få äran över att få rida denna häst(!)och att det är precis en sån häst Anette behöver för att "kunna komma till ridning"(bästa liknelse av förklaringen jag fick)!!Blir mäkta stolt över att ha en sån duktig häst som dessutom ses som läromästare dessutom,vilket jag inte tycker....har jag höga krav eller har jag kommit så långt så att jag har blivit såpass duktig till att utbilda??!!Förmodligen så är jag nog skickligare än vad jag tror själv eftersom ingen annan har gjort jobbet åt mej överhuvudtaget mer än att jag har haft superduktiga tränare och verkligen kämpat med blod,svett och tårar(nja kanske inte riktigt så illa men...)i ur och skur!Ja nu låter det juu väldigt skrytsamt,men jag tar åt mej blott en hoppryttare jag är.Samtidigt så är det ju med splittrat hjärta som jag är stolt för nu vill jag ju rida och träna ännu mer än jag velat någonsin bara för att jag inte kan och ett halvår känns som en evighet.Träningen hade vart mkt bra i alla fall,men Anette skulle tänka på att använda mindre hjälper och vara kvickare i sin ridning då Sudden hade surnat till ngt då det enligt han inte var helt perfekt med hjälperna.Ja det e ju inte så konstigt han e ju också van vid bara mej i ridningen(förutom kravlös ridning med sambon)och vi har ju blivit väldigt samspelta och känner varandra utan och innan!!Ser fram emot att få se och höra träningen imorrn så rapport kommer.

4 kommentarer:

Anna sa...

wow vilket beröm, så roligt. Grattis!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja man blir så glad över att få höra att allt arbete man lagt ner har gett resultat och kanske känns det lite extra bra eftersom jag flera ggr har tvivlat på om jag verkligen är rätt ryttare för han vilket jag nog kanske trots allt är då i alla fall....

Jennie sa...

Grattis, förstår att det känns fantastiskt med sådant bra beröm! Klart du ska ta åt dej den! Det är ju verkligen en bekräftelse på allt jobb du har lagt...
Och du, ett halvår går så fort. Du är i sadeln igen fortare än du anar!!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!Tycker ändå att ett halvår låter som en hel evighet,haha;)Men nu har jag börjat räkna ner antalet jobb-helger så kanske att det går fortare än jag tror....:)