onsdag 5 januari 2011

Sudden verkar trivas bra

Jo han verkar trivas ganska bra med sina nya ryttare,men han kollar allt lite konstigt på mej...eller så e det inbillning?!Funkade bra när Sandra red han igår trots att hon fcick rida i ridhuset som hon inte alls gillar att rida i,men jag ville ju inte släppa ut henne 1:a gg i mörkret och timmerbilarna som körde skytteltrafik!Anette red ett ordentligt dressyrpass idag och jag assisterade henne med min hjälp,hon verkar gilla honom mkt och kan inte nog berömma att han är så välriden och samarbetsvillig och lyhörd för hjälperna(ni må tro att jag blir mkt stolt över han)!Idag fick hon prova på lite mer samlingar än innan och det ända hon sa var.....WOW,han gör ju passage!!!(Nja nästan i alla fall om vi nu ska gå helt enligt hur Grand Prix hästarna gör;)Imorrn och på fredag ska hon träna för Pernilla,tyvärr kan jag inte närvara själv imorrn för jag jobbar men mamma har lovat att filma så att jag får se lite innan fredagen!Ska bli så kul!!!

6 kommentarer:

Irene sa...

Synd att du inte kan se honom för Pernilla, man brukar få många bra tips.

VildeKaja sa...

Åh, dressyrnörd som jag är så vill jag ju såååå gärna se de där nästan-passagerna på film. :) Jag får endast till sånt där om jag arrangerar någon häst-ätande 'fälla' i något hörn av ridhuset. ;-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Fredagen kan jag se dom,men det hade vart kul att kunna se båda dagarna.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ska se vad jag kan göra här ngn dag framöver ang. passagen;)Men det ska nog kunna ordnas!

Anna sa...

Du håller allt på att bli en riktig dressyrnörd he he he :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Anna;jag börjar ju trots allt närma mej den magiska åldern för att bli dressyrnörd,haha;)Har alltid sagt att alla över 40 bara rider dresssyr(förlåt alla som rider det...menar inget illa),så ja det e väl lika bra att inse att vi får väl satsa lite mer på den fronten;)