fredag 14 januari 2011

Lite sur har han allt blivit på mej....

Tror att Sudden tycker att jag är en förrädare eller nåt sånt......igår skulle jag gosa lite med han som vi alltid brukar göra en liten stund...men då la han öronen och ville inte alls va med om såna dumheter!!!Jaja,va det än e så har han ju alltid haft sina egna ideér......Anette kom sej i alla fall inte iväg på ngn träning,men red han ändå och hade galopperat ute.Torsdag red hon i ridhuset och galopperade mest och tränade på att kunna komma ner med rumpan i sadeln,Sudden hade gått bra och nu tyckte hon att han var lättare att sitta på när hon mest fokuserade på det.Båda var nöjda och stalldräng som jag blivit så ryktade jag han ganska ordentligt både före och efter passet(fast det gillade han ju inte förstås ngt vidare som vanligt)!Idag hade jag tänkt att jag skulle tömkört han innan jobbet men tiden bara försvann så det hann jag ju inte med,men som tur var så ringde Anette och frågade om han hafde gått idag så hon skulle ta sej en tur på han idag med vet inte hur det gått men förmodar att han skött sej;)Tror att hon gillar han ganska mkt faktiskt!!!I helgen ska väl sambon rida kan jag tänka mej och så får jag försöka att få tag i Sandra också.....Elvira får troligtvis börja rida på tisdag igen så så fort hon känner sej stark i armen ska han få hoppa lite också!

5 kommentarer:

Irene sa...

Inte det sämsta att va stalldräng ett tag...

Unknown sa...

Ja han kan ju bli lite sur ibland :) Anette hade ridit han och det hade gått jättebra föruton starten i galoppen hon har inte hittat dom rätta knapparn ännu som hon sa,men hon är så nöjd med han,roligt när någon tycker om ens häst,och han har ju blivit en toppenhäst att rida,kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nä när vädret är som det är så känns det ju lite lättare att inte rida,men ridsugen som attans e jag;)!Anette kommer att hitta knapparna snart och då kommer det att bli lättare för henne,Sudden verkar ju trivas med henne också vilket är guld värt!

Anna sa...

Surar han över att matte blivit tråkig stalldräng istället för att kasta sig upp på ryggen tro :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det verkar ju inte bättre;))