tisdag 9 mars 2010

En sån häst jag har!!!


Red återigen på den gamla vanliga vägen och igår så fokuserade jag på galoppen som gick fantastiskt fint!!Kort samlad med bakbenen väl inunder sej och så lätt att reglera både i sidor och i tempo samt steglängd;))Satt verkligen bara och gungade med och hade den där underbara känslan som man ibland får leta lite efter....åååhhh vad nöjd jag blev!Enda nackdelen när jag har galopperat på den här vägen ffa är att han kan bli lite väl övertänd i slutet och vill alldeles för mycket när man närmar sej stallet....och så också igår då givetvis.Han började med att bli rädd för en hjullastare vid skjutfältets matsalar,vilket iofs inte e så konstigt så jag hade ju redan börjat att skritta han och arbetade vidare där.Gjorde öppnor och slutor för att han skulle fortsätta att koncentrera sej på mej vilket gick mkt bra.....ända tills han fick se sin stallkompis Nisse!!!!Jösses....han blev ju totalt "livrädd" för han och inte vågade han låta Nisse gå förbi heller,haha;))Nåväl Nisse kom ju förbi,men för att alla i omgivningen nu verkligen skulle förstå vad det var för ngt kusligt fick han ju blåsa till som en hingst och stampa till rejält i backen som avslutades med en stegring för att han blev tillsagd!!Detta resulterade ju att nästa häst som kom på vägen också vart livrädd för ...ja Nisse!!Vet inte vad den stackarn gjort för att förtjäna detta...resten av vägen hem avlöpte ju finfint.Idag får jag försöka att rida dressyr på parkeringen om det nu inte finns en massa bilar där förstås!Slänger in en bild från förra våren när Tilda va med och hjälpte till med att dränera!Hej så länge

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja den Sudden kan skrämma slag på en död.Isa