onsdag 24 mars 2010

Pust och fy för den lede....


Sudden har haft vårkänslor så att det räcker för hela året framåt nu....han e totalt "livrädd" för allt som rör sej och inte rör sej:))Däremellan så går han kanonfint,men jag blir så förbaskat trött på han när han håller på så..!Fördelen med att han e som en JET-motor e att han får ett jäkla shwung i steget och har otroligt lätt för diverse samlingar,dessvärre lite för lätt för han kortsluter gärna också;))Ikväll så har vi vart och hopptränat....gick väl sådär,men jag blir så villrådig om jag verkligen ska fortsätta med hoppningen på han eller rent av sälja han(???)vet att han kan hoppa skapligt bra(dock ingen superkapacitet)och kan räcka till för dom kraven jag har!Men att hålla på och träna på en häst som håller på som han gör e inte rolig att rida i vissa lägen...jag pratar om den där förbenade vattenmattan som givetvis va med idag med,eller egentligen så va inte själva vattenmattan ngt han reagerade på vid hoppningen utan alla andra skynken som blev lagda inunder hindren..Ja nu gick han väl inte sååå dåligt,men jag vill ha ut mer än så av han...Saken blir ju inte bättre av att jag tränar för en ny tränare som jag inte får ut lika mkt av som när Fredrik hade träningarna för han kunde verkligen få ut maximalt och lite till av både häst och ryttare;)))!Tror att jag ger Sudden tid fram till sommarn och sen utvärderar jag hur jag ska göra!På fredag ska jag i alla fall träna dressyr på Hoga för Peter så jag hoppas att jag kan få lite tips och råd där och en givande träning då istället;)

5 kommentarer:

Cissi sa...

Det är ju det jag säger, han ÄR en dressyrhäst:-)))På dressyrbanorna slipper ni ju allt vad vattenmattor heter, ev ett "farligt" domarbord då kanske:-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jag har ju hört och sett att dressyrhästar e lite rädda för en hel del så nog måste han va dressyrhäst;))Domarbord kan va nog så farliga....sitter det inte monster där bakom?!:)))

Irene sa...

Han är inte så lätt din pålle. Du är duktig med honom!

VildeKaja sa...

eller så gör du som jag, kör in honom så blir han som lobotomerad inför sådana triviala saker som mattor på marken.. (eller inte.. *harkl*) .. du måste 'bara' få honom i närheten av en vagn först.. ;-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Irene!Tanken var allt från början att jag skulle kört in han redan som 2-åring....men redan då va han allt för lätt i framdelan så jag bestämde mej för att vänta;)Men inte har han blivit inkörd inte..jag har inte ens vågat försöka för jag e inte så duktig på den fronten.Och skulle han blivit inkörd vete fåglarna om jag hade vågat åkt med,haha;))