torsdag 25 mars 2010

Har vart och provridit häst...




Dock inte till mej själv då utan till mamma som fortfarande inte har hittat den rätta hästen!Tänk att det ska va så svårt att hitta ngn??Det fullkomligt kryllar ju av hästar som ska säljas men inte ngn som passar och passar den i annonsen så e den svindyr eller åt helskotta för stor;)!Detta va en valack på 6 år och är arab av det större slaget,inte särkilt arab-typisk(har själv ägt en helpolsk som var MKT vacker)på ca 158cm och perfekt storlek för mamma och väldigt lyhörd för hjälper!Nu hade han ju tyvärr råkat bli sparkad på ena frambenet(mjukdelen övre del av ben)i hagen i måndags och hade nu då blivit svullen,ngt stel för dagen ,men ej halt så vi provade bara att skritta och trava en liten stund var,så ska vi tillbaka när han e återställd för att då se om han kan va ngt egentligen för mamma;)Söt som socker va han i alla fall!!Sudden skötte sej ganska bra idag,övade en del på galoppen och samlingar där och även lite tempoväxlingar,helt ok!Imorrn är det ju Peter-träning och då ska jag prata med Peter om en ev. försäljning av han.....samtidigt så känns tanken vääääldigt avskräckande för han e ju ändock min "lilla bebis" som jag själv har valt fram och se komma till världen,men ska han säljas så är det väl den rätta åldern på han...Och jag skulle aldrig sälja han om det verkligen inte e till rätt person och hem!!Fortsättning följer på den historien....

1 kommentar:

Anonym sa...

aldrig roligt att besluta sig för att sälja...men jag har ju sålt en del hästar nu och vad jag lärt mig är att man kan va världens ångest i flera månader inför en försäljning,,,och för att inte tala om att ta emot spekulanter o dylikt. Men när hästen väl åkt så brukar det ta ngn vecka eller två så brukar man ha bearbetat det rätt så bra. Fast egen uppfödning måste ju vara extra svårt såklart! Vet ju själv inte vad jag kommer göra med Armani. hälsn Anette
http://ivar.hemsida.net