torsdag 11 mars 2010

Hoppträning


Hoppträningen Vi kom oss då iväg till hoppträningen som vi skulle....kunde ju blivit att vi inte kom iväg alls för da´n innan så blev jag(ursäkta ordvalet)redigt förbannad på han!!Helt plötsligt så hade han blivit "rädd" för människor som vi mötte på vägen....gggaaahhh!!Så jag tänkte att om han nu har sån energi så ska han banne mej få jobba,så jag red in på skjutområdet som INTE e plogat...och det fick jag ju ångra milt sagt då han 2 ggr fastnade så illa i ca 120-130cm snödrivor att vi varken kom fram eller bak och vända gick då rakt inte...så under den tiden som han samlade sina krafter att ta sej loss börja det snurra tusen tankar i huvudet att,ja....jag får väl ringa en jägare som kommer och skjuter han el nåt...för vem skulle kunna få han där ifrån??Men,men...loss kom han och passet som gick i skritt på mellanlång tygel hela vägen tog bara 40 min och kondis har han ju;)Träningen va ju lattjolajban enligt Sudden som kände fast mark under fötterna och velade runt till en början,ska dock tillägga att ngn större framridning vart det ju inte(- för den nya tränaren)innan hoppningen började!Som vanligt så hade jag ju otur med att det var 3 st mattor med och alla vet jnu hur farliga dom e vid det här laget;)!Över kom vi utan blod,svett och tårar och han hoppade väl över hindren när den värsta energin hade lagt sej;)Ngt stel i högerbogen tyckte jag,men för att inte ha kunnat rida ordentligt markarbete på ca 3 mån så får jag inte va så kinkig..:-)Tycker att hans galopparbete på bakbenen har förbättrats sen i december och även att överlinjen har musklat upp sej så att korset inte e lika "toppigt" längre,så ngn nytta har ju snön verkat ha gjort;)Idag fick han dessvärre vila då Tilda har vart/är sjuk med feber och hosta så jag ville inte ha med henne längre i stallet än nödvändigt,dock skulle lilla "skruttan" prompt rida en liten bit på sin Ella så det fick hon göra,så va hennes dag räddad;)!Tilda har haft "husarrest" i ngr dagar så jag kan ju förstå henne på sätt och vis!Hej så länge

4 kommentarer:

Irene sa...

Oj, vilken tur att ni kom loss från snödrivorna... Tur han inte fick panik!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det va nog snarare jag som stog för den delen,haha;))När det gäller så e han cool som en filbunke!!

Jennie sa...

Nä men fy vilken panik du måste haft! Har själv varit med om liknande, men satt då fast i lera :) Tur att han höll sig lugn iaf!
Hoppas Tilde kryar på sig :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det va faktiskt ganska obehagligt ska jag erkänna....men det e tur att man har en häst med stort självförtroende i vissa lägen:))