onsdag 17 mars 2010

Vilken underbar dag


Helt underbart väder har det vart idag,när jag skulle sticka till stallet stog termometern på 5+ i skuggan!!!Kommer inte ihåg när det vart så varmt sist på fm....Kunde t.om rida utan ländtäcke idag,dock kunde jag ha plockat av mej själv ytterligare 1 tröja:))Men att rida i bara 2 långärmade tröjor kändes fööör våghalsigt..:)Nåväl,Sudden har förmodligen vårkänslor och energin sprudlar på han när man rider...Har på samma gamla väg idag koncentrerat oss på samling och övergångar(mest galopp och trav)!Måste säga att jag tycker att galoppen har blivit otroligt bra på han under detta vinterhalvåret,mkt aktivitet och han har ffa blivit mkt starkare i den och mer reglerbar....bara att sitta och ställa om och byta galopp...laborera med steglängd och ökningar-samlingar:)!!En del skänkelvikningar fick vi till också,där kan jag väl tycka att jag kan irritera mej på den där förbenade hö. bogen som vill "skjutas" ut lite för mkt och jag känner det även i traven en del.....så där märker jag mkt tydligt att man inte har kunnat träna i paddock så att man kan "rama" in han ordentligt i ridningen!Vet tusan hur Ulla Håkansson bär sej åt,för hon ska ju tydligen inte ens ha ngn paddock och rider jämt ute på vägarna...fast det kanske hon har nu för tiden?!Läste ett reportage om henne för en herrans massa år sen och då red hon bara ut,i vilket fall som helst så är hon ju en fantastisk ryttare(74 år?)som fortfarande håller på!!Sån vill jag bli har jag bestämt;)))På fredag så är det dressyrträning i Hoga för Peter Härnstam,vilket ska bli MKT roligt för jag tycker att han är en fantastisk tränare för oss i alla fall,alltid ngt nytt och spännande att lära sej!!Hej hopp

2 kommentarer:

Cissi sa...

Härligt det låter med galoppen :-)Förresten, jag är ganska säker på att vi sågs på mitt jobb för ett par dagar sedan, var du i färg & tapetbutiken på källdal? Jag skulle såklart sagt ngt till dig men så blev det så körigt med att många kunder kom samtidigt:-)
Vilken tid är det träning för Peter? Hade vart kul att ev ta sväng förbi, jag har aldrig varit på hans träningar.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det va jag!Jobbar du där?Mammas gubbe skulle sponsra oss med färg så jag fick åka med och välja,dessvärre trodde ju Tilda att vi skulle köpa till hennes rum så det blev liv i luckan en stund:)