fredag 12 mars 2010

Underbart att rida i den varma sköna solen idag


Fick t.om ladda på mej solbrillorna idag för att inte bli snöblind på kuppen idag när jag red,känns som om våren börjar komma med fågelkvitter och värmande sol;))Underlaget på vägarna e dock förrädiska märkte jag för det var ngn konstig "snö-sörja" med iskristaller....svårt att beskriva men kan tänka mej att det beror på att vi hade nästan som snöstorm imorse innan solen tog överhanden;)!Hade tänkt rida en stretchande tur idag,men jag vet inte om det va underlaget eller träningsvärk som gjorde att han stog emot att runda på nacken och få upp ryggen,tror väl iofs att det kan va en kombination av det.Hur som helst så ville han inte släppa efter i munnen och ville mest gå och "kolla" läget runt omkring,vilket han nu fick göra för det va inte så mkt att göra åt det utan en vild diskussion...Det gick ju att både trava och galoppera trots "sörjan"(faktiskt bättre fäste då)och han va ju harmonisk så jag brydde mej inte så mkt om formen,utan jag va mest glad åt att han höll sej i skinnet!;)Sen va det dags för mej att med andan åka till jobbet,hoppade av han 30 min innan jag började så jag hade det rejält hett om öronen ett tag,men jag va på jobbet på minuten!!Måste bara berätta om Ina som va så duktig nu på kvällen när jag kom hem....inte ett ljud sa hon när jag kom,satt helt tyst och stilla och väntade på att få kommandot till att hälsa(annars brukar hon skälla och Sture hänger på då).Sture vet vad som gäller så han brukar skärpa sej och brukar bara "sprätta omkring" utan ett ljud.Resten av familjen brukar ju sova när jag kommer hem så jag vill väldigt gärna att dom e tysta då man kommer(inkräktare får dom ju gärna skälla ut förstås)!Är så stolt över hennes framsteg som hon har gjort lilla gumman;)))Kram på er och ha en skön helg

1 kommentar:

Irene sa...

Så fint foto på vovven!