fredag 4 februari 2011

Känns lite bättre idag....

Idag har mamma vart snäll och ridit ut på Sudden i mörkret och snålblåsten som var tillsammans med en stallkompis!Allt hade gått bra fastän dom inte hade kunnat gjort så mkt mer än bara skrittat då det tydligen var ganska så halkigt ute!Tack mamma!!Vill gärna att han ska bli uteriden 2-3 dgr i veckan men det är ju så svårt nu med tanke på väglaget som råder med is och halka överallt och skogar som har avverkats,så där går inte att rida heller just nu.Imorgon ska Anette träna för Pernilla och förhoppningsvis få hjälp med vissa saker i ridningen,självklart kommer jag att vara med och filma,men om jag kan ladda upp filmen beror på datorn som har börjat att krångla med att inte kunna sätta på.....nu ikväll har det tagit mej ca 2 tim innan jag kunde få igång den och då fick jag vara snabb att ladda över alla viktiga dokument och bilder på hård-disken som jag inte hunnit få över...ska ju "bara" varje gång jag laddat upp ngt nytt,haha;))Ja men nu ska dom vara i någorlunda säkert förvar i alla fall!Har förövrigt haft lite fostring av Sudden idag då han inte skulle hålla upp sina ben själv vid broddning...han höll på att lägga sej över mej när jag satt som jag brukar...gggrrrr,va arg jag blev på han!!!Mamma tyckte ju att jag skulle akta mej men jag blev ju så förbaskad på han så han fick sej en "känga"....sen så stog han stilla som vanligt utan ngr större "latmask-dumheter"!!!När så mamma skulle hoppa upp på han skulle han inte stå stilla(vet han att han SKA göra)och började gå iväg,kanske ivrig,va vet jag,men lyda ska man göra ändå...det får vi inte "tumma" på för....ger man han lillfingret så tar han hela näven tyvärr!!Som tur var så hade han ju vart snäll hela vägen och skött sej i alla fall!!

Inga kommentarer: