söndag 6 februari 2011

Rapport från Pernilla-träningen

Film kommer när jag installerat den nya datorn som jag får imorrn,litar inte på denna jag har nu samt att den är ngt trög!Pernilla red Sudden en stund på träningen,vilken skicklig ryttare hon är alltså!Hon red han PRECIS så jag vill att han ska bli riden och ungefär i den formen som jag arbetar han i när jag själv rider,sätter lite "press" på han så att han verkligen jobbar vilket inte är lika lätt för Anette som har en enastående lätt häst att rida(enligt dom som provat henne).Sudden visade ju givetvis sitt sämsta humör vilket var bra för då fick Anette se att han är inte så lätt för Pernilla heller,så hon inte känner att hon har gjort ngt fel då hon tycker att det börjar ramla isär....Pernilla sa att han är en häst med MKT humör och tänker väldigt mkt,inte det att han inte vill arbeta men kräver exakta hjälper i rätt ögonblick annars blir han sur,arg och glad samtidigt!!Låter konstigt men precis så kan man beskriva han faktiskt!Sen satt anette upp och red han igen och då såg det jättebra ut,dock tyckte jag nog att hon inte verkade helt nöjd ändå.....kanske bara är inbillning...men annars brukar hon vara lyrisk och det var hon inte riktigt.Pratade med Pernilla efteråt en stund och hon undrade om jag kunde rida ngt alls nu....nja,det vet jag inte om jag klarar svarade jag då.I vilket fall som helst sa jag att Anette skulle nog behöva ett peppande ord även från henne så att hon höjer sitt självförtroende lite grann för just nu tror jag att hon behöver det från ngn mer än mej!Tycket i alla fall att träningen gick superbra och hoppas att drömhästen kommer tillbaka snart;)Idag fick han konditionsträna vid järnvägen utav Elvira med lite miljöträning också då det visade sej att tåget hade fått stopp där så det hade vällt ut en massa människor på ängarna,haha;)

Inga kommentarer: