onsdag 16 februari 2011

Tja va ska man säga....

Blir tydligen ingen mer Pernilla-träning för Suddens del...har tydligen blivit ett herrans väsen mellan dom hoppintresserade och dressyrintresserade i styrelsen på klubben!!Kontentan av det var ju att dressyrträningen fick utebli och samordnaren tröttnat på skiten som nu har blivit och denna person är också Suddens dressyrryttare Anette och jag fick en känsla av att då lägger hon ner ridning helt och hållet på Sudden.....kanske är jag som inbillar mej men det kändes inte så.Elvira har fullt upp med skolan denna veckan så hästen får väl vila hela denna veckan då....vilket inte alls känns bra!Funderar nästan på att låna ut han till ngn som kan ta han på heltid istället,men det finns ju knappast ngn som vill låna för såpass kort tid som det gäller så min andra tanke har vart att ställa av han helt men det känns ju än mindre lockande än sporadiskt ridande då och då?!Ja jag får väl ta och prata med Elvira om hur mkt tid hon egentligen har,för annars är det ju ingen ide´att va med på hoppträningarna som börjar om 2 veckor heller...Tror ju på att en häst som rids dagligen med variation blir en hållbarare häst,än en som bara rids 3-4 dgr och tränar på det varannan vecka.Mina lugna ridturer stärker ju bara till viss del men bygger ju inte direkt på konditionen.Usch va negativ jag låter då.....men så känns det just nu!

6 kommentarer:

Cissi sa...

usch så trist det låter!
Men vad gäller ridning så tror jag att har bara hästen ordentligt med hagvistelse så underhåller man hästen ganska bra med varannandagsridning, alltså 3-4 dgr/v. (Beror såklart också på hur man tränar när man rider, duger ju inte m nån skrittur på 1/2 h:)Om man jämför lite med sig själv, alltså om man själv gått på gym/friskis eller liknande 3-4 ggr i veckan så tror tror jag att man skulle varit i ganska god form, det är ju ytterst få människor som tränar VARJE dag... Hoppas det löser sig för dig tills du kan rida själv igen!

Jennie sa...

Förstår att det inte känns så bra just nu. Jobbigt när du själv inte kan göra något åt saken... Håller tummarna att det ordnar sig!

Inger sa...

Så tråkigt att det strulat till sig med hjälpridare. Hoppas det löser sig för dig.

Unknown sa...

jag brukar köra med ca 4 dgr/vecka, hinner ju inte med alla annars...och dom är ju nöjda med tillvaron ändå :-) //Anette
dressyrteamet.se

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Funkar tyvärr inte så bra med Suddens psyke att inte gå varje dag....blir rent ut sagt över-jävlig i hanteringen så det känns inte som ett bra alternativ faktiskt.Han älskar att arbeta och daglig utevistelse med 2 lek-kompisar har han så man tycker att mkt energi borde gå åt där men icke heller;)Men nu verkar det ha löst sej hoppas jag!

VildeKaja sa...

mäh, vad är det med hästfolk? :-/ ett jädrans tjafs jämt. suck. det suger i 'egen-gård-tarmen' mer och mer och mer. Hoppas det löser sig för er, som jag ser att det antagligen har gjort. Håller tummarna!