torsdag 17 februari 2011

Nu håller vi tummarna!!

Verkar ha löst sej med medryttare(hoppas jag),hittade en 32-årig tjej på blocket som önskade en häst att rida ngr dagar i veckan och har nu pratat med henne!Hon ska komma och provrida i nästa vecka och om allt stämmer så kommer hon att få fortsätta även efter att jag kan rida själv,kan ju va gott att va hästledig ngn/ngr dagar i veckan sen med 2 barn som kanske vill göra ngt annat!Så nu hoppas jag verkligen att detta blir rätt!!!Idag fick jag Lars(sambon) att rida ut på Sudden och eftersom Sudden har vilat 3 dagar så tyckte jag att om dom skulle galoppera och trava så skulle dom gå före Colle och Jennie pga av att Sudden kan bli väldigt hoppig och mkt pigg om han går bakom ngn annan häst och Lars har ju inte världens bästa balans heller....Efter ca 25 min ringer Jennie och säger att Colle är på väg till stallet ensam...jodå Lars hade allt lyckats att hålla sej kvar på Sudden trots att Colle hade sprungit förbi i full "sula" och vidare hemåt,men Lars hade ju inte fattat att Jennie hade ramlat av så han galoppera ju efter en stund tills han upptäckte att Colle va ju ryttarelös och då va inte Sudden så lätt att få stopp på tydligen....eller som Lars uttryckte sej:han har aldrig galopperat så fort!!!Ja stopp fick han så att han kunde vända tillbaka för att se hur det hade gått för Jennie som hade klarat sej utan ngr större blessyrer;)Sudden såg då väldigt nöjd och glad ut när han stog i sin box och mumsade på höt efter turen!Själv fick jag sadlat Ella och gett mej ut på en liten tur med henne med Tilda på och hunden bredvid i mörkret,vilket var både jobbigt att gå i det hala och en väldigt kall isande vind när vi vände hemåt igen,men både barn,ponny och hund var nöjda så då var det värt det!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha ja den Lars han sitter väl i sin egen värld å njuter :) Tur att Jennie inte skadade sej och att Lars satt kvar på Sudden då han hade brallat en del,bra gjort av Lars.Tilda skulle ju rida förstås på sin älskade Ella ha de gott ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja Lars sitter väl nästan alltid i sin egna värld,haha;))

Unknown sa...

Haha ja han gör ju de ;) Tur att du ev fått två medryttare en som rider Dressyr oxå ,håller tummarna att dom är bra båda två så kanske jag kan låna den ena i bland på helgerna när jag jobbar,kram ma

Jennie sa...

Visst är Blocket fantastiskt?! =)
Men usch, det hade ju kunnat slutat hur som helst. Tur att iingen kom till skada. Och vilken modig sambo du har!!!