torsdag 2 februari 2012

Härlig ridtur ute idag;)

Idag red jag samma väg som sist och hade även denna gången med mej Ina på "släp".Han var allt väldigt laddad idag med,men inte fullt så mkt som sist!Kunde t.om ta en galopp på "järnvägs-rakan" utan ngr större hopp och skutt och "rumpan ner i dikeskanten";)Men visst han steppade ju en del,men ändå kontrollerat och han var bara så glad och levnadsglad idag med!;))Fast i skogen blev han ju nästan lika "skogstokig" som sist,haha;)Han är för rolig med det att Ina får INTE försvinna utom synhåll,han ska efter till varje pris om han så måste "flyga" efter;))Konstigt egentligen för han har aldrig tyckt om hundar förr,verkligen hatat dom otäcka håriga "sakerna"....Men Ina gillar han allt så länge hon inte "snor" till sej för mkt uppmärksamhet;)Ja och där inne i skogen när Ina vid ett av alla tillfällen försvann ur hans synfält gjorde han ett hopp upp i grantopparna så jag hörde/kände att ngn byxa sprack!!!Det enda jag tänkte var att bara det inte är mina ridbyxor för då "grinar" jag........men det var "bara" innerfodret på overallen som sprack som tur var!Tog ngr kort idag,men hann inte ladda klart kameran innan stallet så nu ligger den på laddning igen för att jag ska kunna ladda över på datorn....så imorrn ska ni få se på ngr stycken:)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Han e ju för rolig den hästen ♥
Han har ju alltid varit lite egen,men han e ju snäll som håller sej i skinnet,kram

Anna sa...

Hahha, låter ju som en riktigt mysig ridtur. Skönt att det inte var ridbyxorna som sprack. /Anna

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja han e rolig för det mesta,men ibland kan han ju vara "lite" väl krävande för psyket,haha;)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Anna:ja jag e väldigt glad att inte ridbyxorna var dom som sprack,för dom e ganska nya och jag är väldigt nöjd med dom;)