måndag 27 februari 2012

Shopping från Scandinavium och ett försök till ridpass;))

 Nya pannbandet till Ronja
 ett par rosa boots behövde Ronja tyckte Tilda...
 på tur i det härliga vädret
 det här är dom glittriga klistermärkena som Tilda köpte som pryder ryktlådan,snyggt ska det va;)
 ett urval av det som inhandlades...
 mammas nya shabrka som jag bara var tvungen att prova,ångrar lite att jag inte köpte ett sånt också..
 det "klatshigaste" som såldes tror jag....mamma övertalade mej mot att hon sponsrade halva,haha;)
svart med silvrig och vinröd kant,stilrent tycker jag!
dom nya byxorna och tröjan som jag bara älskar!!!
Var ju på Scandinavium i lördags med min mamma,svärmor,brorsdottern Nathalie och Tilda och kollade på Young Rider hoppningen,GP-ponnyn,mounted games,agility(fast den missade vi)och en speedhoppningsklass och hade det riktigt mysigt och en härlig dag!Tilda härdade ut riktigt bra för att vara 5 år(snart 6),hon hittade ju givetvis väääääldigt mkt som hon ville ha(iofs så gjorde jag det med)och vid ngt tillfälle "dippade" humöret när hon inte fick sin vilja igenom,men på det stora hela så var hon skötte hon sej trots allt:))Fick handlat egentligen alldeles för mkt,men å andra sidan så behövdes det mesta av det,haha;)Fick äntligen köpt mej en ny hjälm som jag har "trånat" efter ganska många år nu men som jag tyckt har vart för dyr(inte billigare nu)men ju behövde jag verkligen en ny efter ca 12 år!Det blev en Charles Owen classic(diskret hjälm som passar bra till både dressyr och hopptävling),2 shabrak,ett svart och ett oranget från Lamicell,1 swarovski pannband i champagne färg,ett 3-delat muff-bett,ett par svarta helskodda Whitaker ridbyxor med röd logga på benet,en super mysig tröja från Horse ware och till Tilda blev det 2 st ridspön varav ett var i rosa "blingbling/glitter,ett swarovski pannband med rosa och vita stenar,en rosa svettskrapa,en rosa piggborste(som passar min hand,haha),en regnbågsfärgad grimma,och så lite rosa och lila man-rosetter,"glitter-klistermärke",lite tidningar från min häst,en sko-knekt och säkert en massa mer som jag inte kommer ihåg.....Så till ridningen;igår linade jag han i 20 min och han var mer i luften än på backen.....blev "rädd" för "kocklorna" som flög i väg in i väggen vid igångsättningarna,men han blev ganska fin i slutet.Var ute på en härlig promenad med Tilda i det underbara solskenet innan och Tilda var så modig att hon travade iväg själv före mej flera ggr och tog t.om en liten tur helt själv inne i en skogslinga!!Duktig mammas lilla tjej och Ronja med givetvis!:)Idag gjorde jag ett tappert försök att rida,det var INTE bekvämt men det gick om jag satt ngt framåtlutad och inte belastade rumpan i sadeln......var bekvämast att trava så det blev det en del och jag galopperade även ngr varv men det blev lite mjölksyra i benen då jag absolut inte kunde vara när sadeln för då gjorde det för ont.Försökte mej på ngr öppnor men det var svårt med koordinationen där på mej en stund,haha;)Jag var nöjd med Sudden som skötte sej exemplariskt idag och nöjd i själen för att ha fått ridit,hur det känns imorrn är en annan fråga!

4 kommentarer:

Irene sa...

Fina saker du köpt, speciellt ridbyxorna:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tackar!Ja ridbyxorna är supersnygga och så sköna att ha på sej dessutom!

Martina sa...

Letar efter just en sån där regnbågsgärgad grimma! Vet du vilket märke/vilken butik den är ifrån? :)

Med vänlig hälsning, Martina (kulifem@hotmail.com)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Kommer inte riktigt ihåg i vilken affär det var då det var såpass längesen nu,men skulle kunna tippa på Charlies häst & hund....