måndag 20 februari 2012

Veterinär besöket idag!

Titt-ut....kanske man kan få en liten godis?;)

Världens sötaste lilla ponny!
Idag kom Anna och kände igenom han och kollade han noga i skritt och trav för hand,böjprov samt longering!Hon trodde också ganska säkert på att det var en sträckning som satt i ryggen på han,hon klämde och tryckte och "whola" så gick han genast mkt bättre!!Sträckningen satt i höger sida i ryggen och inte i vänster som jag tyckte.....Fick skritta han efteråt i 20 min och han gick nu som vanligt i sitt gamla vanliga avslappnade steg:)Imorrn ska han vila,onsdag longeras i låg form,torsdag skrittas med ryttare och på fredag ska jag äntligen få börja rida som vanligt igen!Sudden har även nu en tid vart väldigt hostig så jag tog upp det med om ev. medicinering,men hon tyckte att jag skulle va kall i 2 veckor för att se om han blir bättre då jag har bytat ut höt mot ensilage i förra veckan,tyvärr så tål han inte ensilaget så väldigt bra då magen blir ganska ras istället men det var ngt vi fick ta i denna stund och kan säkert börja med hö snart igen.....hon sa att det var väldigt MÅNGA hästar som hostar nu pga av vädret som är(skönt att veta det i alla fall)!Fick skott Ronja idag också när jag ändå var barnfri i stallet,vilken lyx!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det var ju skönt att veta att det var en sträckning och att Anna kunde trycka rätt han igen,blir nog bra för både dej å Sudden att komma igång igen.kram