torsdag 23 februari 2012

Longerad igår

Longerade Sudden igår som jag skulle göra,bestämde mej för att lina han UTAN någonting som spänner in han då han gärna vill ha lite  åsikter om det och han fick ju absolut inte bocka eller stegra etc.Han söker sej ändå ganska fint ner i form fastän han kan göra som han vill,dock är det ju inget jag skulle välja att göra varenda gång jag ska longera då han stundtals går som en lektionshäst och går bekvämt;)Han blev lite väl "spänstig" i steget då det kom in 2 st ston i ridhuset....han villle väl visa hur snygg han är egentligen så han var allt på väg att visa även sina akrobatiska sidor också!Men då tyckte "tråkige matte" att nu va vi färdiga så jag fick skritta av han för hand istället;)Förresten så är det ganska otroligt faktiskt....han gick nästan helt felfritt i båda varven,man kunde med ett kritiskt öga se en aningens orenhet vilket skulle försvinna av sej självt inom ngr dagar!Anna verkar vara helt suverän så henne kommer jag att anlita i fortsättningen utan tvekan!Idag ska jag få skritta på han,får se vart bara.....vete tusan om jag vågar skritta ut för då blir han väl "skogstokig",nä jag får göra som dom stora dressyrryttarna;rida i ridhuset;))

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja idag gick det ju bra att skritta på han i ridhuset,så i morgon (kanske om vädret e bra )så att du kan ta en tur ut,kram