lördag 4 februari 2012

Klantig ägare eller ska jag säga klantig häst?!;)

Ja ngn av oss var klantiga för att lyckas med detta i alla fall.....Skulle rida Sudden igår och tränat idag var meningen,men under tiden som jag red fram så tyckte jag att han var lite väl lätt att ställa till höger som han ju aldrig är annars då han gärna skjuter ut den bogen så man får passa han hela tiden!Började trav efter att ha skrittat ca 25 min med lite sidvärts och öppnor,slutor,tyckte då att han gick orent och fick be mamma kolla när jag travade,jodå han markerade allt på höger fram.Satt av och kollade igenom han och kände inget,kratsade ur ena hoven från grus som hade lagt sej som en stylta i sulan,trodde att det var nog det som gjorde det.Satt upp igen och nää....han markerade fortfarande!Trots att jag travade på långa tyglar så var han ngt ställd åt höger!?Skit också!!!Men när jag började att tänka efter på vad som han kan ha skadat utav så kom jag att tänka på att han hade vääääääldigt bråttom in från hagen igår och när jag skulle knäppa loss grimskaftet så slog han nästan "knut" på sej själv i stallgången så det blixtrade om skorna när han for in och troligen så har han nog sträckt en muskel i bogen när han for in som en "skott-spole".....dumt av mej att släppa han innan men han slår ju så förbannat med frambenen när han kommer in i sin box.Han har ett väldigt hett temprament denna lilla hästen förstår ni;)!

1 kommentar:

Anna sa...

Hoppas att det inte var ngt allvarligt och att han blir bra snabbt. Ruslans har oxå väldigt bråttom när han ska in och ut till hagen. Det är så lätt att de halkar och sträcker sig.