fredag 10 juli 2009

Då kom han sej iväg

En liten tur blev det igår efter att Sudden blev skodd,och denna gång lyxa vi till det med en riktig hovslagare för att kolla så att alla vinklar är där dom ska vara.Jag har skott han bra så det var bara att köra vidare så som jag gjort!När jag tog in Sudden för skoningen så kollade jag att Kasper hade alla skor på sej och det hade han....då!När jag skulle ta in han 2 timmar senare hade han ju givetvis trampat av sej vä.framsko!!!Ngt trött var jag på han då eftersom att han skulle åka i morse till sin nya ägare och jag hade ingen gammal sko liggandes heller,fick leta som en blå och fann en till slut och fick skott på han dessvärre hade han ju fläkt hoven en del men det blev rätt bra ändå.Så imorse åkte han då äntligen utan att fått gå i hagen först(som planerat),fick ut och leda han för hand istället för att försäkra mej om att han inte skulle hitta på ngt hyss lagom till färden.Han fick åka en 2-hästars lastbil som han INTE var med på att gå in i!Mkt dum lösning vid lastning då jag inte kunde ta vägen ngnstans när han väl var på och han fick ju smått panik och höll på att meja ner oss när vi skulle stänga portarna...som tur är så är han MKT rädd om oss människor och höll sej där han skulle.Mamma ringde transportören och hörde hur det gick och han stog mkt lugnt och stilla i alla fall.Sudden fick konditionstränat idag med mkt galoppsträckor inför tävlingen som är imorgon.Nu hoppas jag bara på bättre väder till imorgon så att vi gör lika fina rundor som förra helgen!Ha det/kram Jessica

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för hjälpen med Kasper eftersom ja inte är hemma,det är ju tur att du kan sko så han har skor på fötterna när han nu åkte till sin nya ägare / ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Varsågod!!Klart att jag ställer upp när jag kan(som kanske inte är för ofta)!