lördag 4 juli 2009

Ett MKT svettigt dressyrpass


Kom på idag att jag har inte ridit Sudden själv sen tävlingen....fast "Lill-Jessica" har ju hållt igång han så motionerat har han fått gjort!Gjorde mest övergångar och tempoväxlingar idag,men herrgud va varmt det var.Hade en enveten broms efter oss också som jag fick "nockat" till 3ggr men han gav sej inte...Sudden kändes lyhörd och följsam,kanske att han en aning "slarvade" med övergångarna med att gå kvar på tygeln och sätta bakbenen inunder sej,men han svarade bra där också efter en stund.Galoppen i vä. varv börjar bli sitt gamla vanliga gung i igen,tycker dock att jag har svårt att "gunga" med han i rörelsen hö.varv så idag tänkte jag att man kanske borde gå till en sån där "kotknackare" för att få bukt med det.Kan känna att jag har en aning svårare att trampa ner vä. hälen och anar en liten snedhet hos mej som nog härstammar från mina opererade axlar varav den vänstra inte egentligen blev helt bra....fast å andra sidan så kan den nog inte bli helt OK heller då jag har "låst" fast den med ett icke kropps-eget material.Nåväl,nog om det,jag får helt enkelt ta och göra ngt åt det,pilatesboll ska ju vara bra till det mesta så jag kan ju börja med det!Imorgon ska jag jobba sista dagen innan semestern så då får "Lill-Jessica" rida han så det blir nog en klättertur!!Hej så länge

1 kommentar: